19 ene 2013

Os Zënzar, 25 anos dándolle


Que contar dis Zënzar que non saiba toda a Galaxia Pangalaica?

Xa non me lembro cando me fixen adicto, sen cura para a desintoxicación, da banda de Cerceda. Pasei dos meus vinilos de Led Zeppelin, Deep Purple ou Black Sabbath a atopar o rock en galego combativo e contundente que me propoñían os Zënzar. As cancións entrábanme coa agulla directa a vea, foi un momento máxico de éxtase psicodélico. O primeiro traballo que merquei para a miña discografía persoal foi o "Sigue e dálle" (2006), logo fíxenme co "Rockrol" (2001), "A tribu" (2009) e "Vaise Armar" (2012). Todos colocados nun sitio de privilexio na miña colección, ao carón de moitas máis bandas de rock que teñen por bandeira a nosa lingua.

A banda debutou no ano 1988, logo este 2013 festexa o seu 25 aniversario. Son moitos anos de estrada, concertos e apartacións a cultura galega. Por iso merecen tódalas homenaxes posibles. A primeira xa chegou da man de dezaoito bandas que lles rende tributo nun disco versionando temas dos Zënzar. Neste traballo participan Machina ("Cochos"), Desequilibrio Mental ("Chove"), Nao ("A fin do mundo"), Balbordo Público ("Sigue... e dálle"), O Son do galpóm ("O informal"), K-Raxe ("Bourando"), Pito de PiKasso ("Doutor"), Compañía do ruído ("Cheira mal"), Chícharo Psicótico ("Cousa branca"), MeDoMedÁ ("Dálle"), Raiba ("E ti que pensas"), O Jallo Light ("Matar por matar"), Os Tres Trebóns e os Homes sen Medo ("Tiven un bar"), Dios Ke Te Crew ("A tribo"), Invivo, Secho e os Invisibles ("Chegando a casa"), Ruxe-Ruxe (Ratos no hórreo") e Mr. Kamándula ("Nacín libre"). O disco enteiro podedes escoitalo entrando no portal de GZmúsica e en xeito de vídeo no feisbuc da banda

So me queda felicitar aos Zënzar, que sigan e lle dean outros vinte cinco anos máis, e que neste 2013 ármase unha boa e merecida homenaxe aos "padriños" do rock born in Galiza.




No hay comentarios:

Publicar un comentario